נחל כזיב

אוגוסט 8, 2016

נחל כזיב

nimrod

מסלול מעגלי: מצפה הילה, מבצר המונפורט, נחל כזיב, עין טמיר ועליה חזרה למצפה הילה.

טיול המתאים למשפחות מיטיבות לכת, 8 קילומטר, נוף מדהים וירוק של הגליל המערבי, מבצר צלבני על צלע ההר ונחל שופע מים בעיקר באביב אך גם בקיץ,

הליכה עם מאמץ, אבל שווה ממש!!!!!

איך מגיעים?

לכוון בwaze  "מצפה מנות".

ביציאה ממירון פונים ימינה ונוסעים לכוון עכו (דרך כרמיאל). בצומת כברי לפנות ימינה

ובפנייה הבאה, לפנות ימינה  ושוב ימינה, למצפה מנות.

(אם תמשיכו ישר לאחר הפניה הראשונה ימינה, זהו החלק בו עוברים המטיילים העושים את המסלול מים אל ים. המשיכו  לנסוע בתחילתו של  ערוץ נחל כזיב עד שתגיעו למבנים מגודרים של חברת מקורות. עצרו שם והיכנסו רגלית לפינת חמד קסומה בה יש זרימה מרשימה של עודפי המים אותם חברת מקורות משחררת ופינת ישיבה מוצלת וקרירה תחת עצי צפצפה רמים ויפהפיים. )

בשער הישוב נוסעים ישר, בפניה הראשונה ימינה ולאחר 150 מטר ישנה פנייה ימינה לדרך נוף מנות – הילה . פונים שמאלה ( מזרחה ) לכיוון הילה. דרך זו מסומנת בסימון כחול. כשנגיע סמוך להילה, נפנה שמאלה בשביל האדום ולאחר נסיעה מועטה נגיע למגרש חניה בבעלות  פרטית מצד שמאל שלנו.  מימין למגרש החניה  נשאיר את הרכבים.

המסלול:

במקום זה יוצאים שני שבילים: אדום בו נתחיל את המסלול ושחור ממנו נשוב. השביל האדום יוביל אותנו למבצר המונפורט, שם נהנה מנוף מדהים ונתפעל מהעוצמה של הבניה הצלבנית. עם השביל האדום נרד עד לערוץ נחל כזיב. שם נפנה מזרחה. בנחל ניתן לאוהבי המים ללכת בערוץ עצמו, בסימון האדום, ולאוהבים להישאר יבשים, ישנו מסלול יבש המסומן בירוק. לפני עין טמיר לא לפספס, ישנה פנייה ימינה (עם שילוט ברור) בסימון שחור המכוונת לעלייה גדולה המחזירה אותנו למצפה הילה, למקום בו השארנו את הרכבים.

כאשר תחזרו למנות, כדאי לכם להיכנס למסעדת טראפל'ס, מומלץ ביותר! מסעדה ביתית עם מאכלים ביתיים מושקעים, אך גולת הכותרת הם המנות האחרונות.

המסעדה בכשרות של הרבנות מעלה יוסף, הירקות – חסלט.  תיהנו!