הטיול לעין זבד

סוג המסלול: מעגלי
רמת קושי:קלה-בינונית
מים: המעיין יבש ברוב ימות השנה

ישנם 2 אפשרויות להגיע לתחילת המסלול, אחת רגלית (20 דק' +-) ואחת ברכב.

רגלית- עולים לרשב"י, ועוברים את ה"מרפסת כהנים" לכיוון היער. ביער ישנה ירידה די חדה עם סימון שחור, עד לדרך עפר המסומנת בכחול, בה מתקדמים מערבה (ימינה).

ברכב (מומלץ)- יוצאים ממירון פונים ימינה ועולים על כביש 866 לכיוון צומת שבע, לאחר כ-700 מטר בערך מהכיכר שביציאה יש עיקול חד שמאלה, ומימין יש חניון גדול, שם מחנים את הרכב. חוצים את החניון מערבה, ופוגשים בדרך עפר המסומנת בכחול.

ממשיכים בדרך העפר כ-200 מטרים בערך, ואז רואים משמאלנו פניה לתוך יער (אנו עדיין בסימון הכחול). נכנסים ליער והולכים בו באזור הקילומטר, בצל, עם צמחייה מדהימה וטיפוס על סלעים פה ושם. לאחר קילומטר יוצאים מהיער ומגיעים לגבעה עם נוף מדהים, שם נמצא "עין זבד" מתחת עץ אלון. בשלב זה אנו מתחברים לשביל ישראל ויורדים איתו חזרה למירון, (למי שמגיע מהיער זה יוצא ימינה). ממשיכים עם השביל כקילומטר נוסף, וחוזרים לשביל העפר שממנו התחלנו…

מומלץ מאד למשפחות הרוצות הליכה כֵּפִית בצל, בלי הרבה קילומטרים, אך עם טיפה אתגר בטיפוסים על סלעים. תהנו!